vi var alla unga, mer eller mindre begåvade och vi var vackra

24/02/2010

JULIA # 27 - Inspiration x 3

1. I want so much,

so much more than this.

I want to make mama happy,

but I need to do things that make mamas unhappy.


I want to create, change, go further and get drunk on Saturday nights,

and sometimes on Thursdays too

and understand this family heritage of mine

and dance at empty clubs with Vincent,

and get a huge dog with a human face and intelligent eyes

and we'll respect each other mutually.

And much more still.

Now I'm on a train, heading to Paris,

and it's the only town I know,and it's full of crackheads and dirt and parasites and

failed love stories and personal hardship.

And that's what makes it funny.

I'm getting closer.



2. Jag vill så mycket mer än jag förmår, mer än mina handleder orkar bära, mer än jag har energi till.
Mer än vad jag vill egentligen.
Jag
jag
jag
vill
vill
vill.

Jag vill göra de vackraste väggplanscherna, att mina souvenirlådor fylls med magi, de grönaste av öar för alla mina vänner, de intelligentaste av diskussioner och de galnaste av fyllor, de djupaste av nysningar, de vardagligaste av söndagseftermiddagar, de vassaste av knivar.

Jag vill brinna likt Strindberg älskling, med en eld större än Sverige, skriva och beröra, göra fel, stamma och fumla, uppleva och kvarleva, förändra världssamvetet för alltid.
Inte gå skrivarkurs på folkhögskolan.

3. Johan's inspiration board



No comments:

Post a Comment