vi var alla unga, mer eller mindre begåvade och vi var vackra

18/02/2010

Ida #21 "läckraste glidet i stan"


Och det är väl ungefär 5 dagar sen jag lämnade min lägenhet och såg andra människor. Jag har dock varit förvånansvärt fräsch under tiden, anledning - det är så jävla kallt att jag duschar 3 gånger om dagen bara för att hålla mig varm. Sen sover jag med värmefläkten i famnen. När jag öppnade min mail nyss hade jag fått ett mail med rubriken "läckraste glidet i stan" från "Dr Love". Jag raderade utan att läsa. Tog för givet att det inte handlade om mig, trots allt. Jag hade väl tänkt att bara röka vid fest men man är ju inte sämre människa än att man kan ändra sig, nu röker jag konstant istället, orka vara en "mittemellan"-människa.

Spenderade en massa månader på att bli kär i en kille som dumpade mig med ett mail och sen försvann från jordens yta. Det kändes sådär måste jag få säga. Och sen är det drama overload med min kompis här, försöker lägga mig med magen uppåt och bara snälla stryk ett streck över skiten, jag orkar faktiskt inte längre. Önskar mig hem mer än någonsin, lika delar "kom hem" och "håll ut" hörs från Europa när jag pratar om det. Har aldrig varit trött på Mexico förut, nu önskar jag alla tortillas och höga ljud och lustiga klädstilar så långt bort som möjligt (önskat avstånd - jag i Sverige, dom här). Försöker självheala mig själv lite grann och peppar mig då och då hurtigt "om jag gör så här!" och "nu bestämmer jag mig för det här!" och sen får man ett mail och man tänker "ja kul nyheter kanske nu när jag har försökt vända energin!" och i mailet står det bara hur dum jag uppenbarligen är och man ba ".............. nähä inte den här gången heller" (ger upp tanken på att vända energier ungefär nu).

Imorgon ska jag åka till djungeln och försöka ap-krama mig till bättre mående. Jag hoppas. Men det är på intet sätt en magisk känsla, att högljutt hulka och stoltsera med rödflammigt ansikte inför tre mexikanska män från bushen, även om man håller hand med en apa. Been there. Igår betalade jag min elräkning, skyller på värmefläkten men jag betalade 2000 pesos. Lämnade den till tanten som ojade sig. Orkade inte ens le innan jag gick ut från kontoret och suckande halkade på blött gräs.

Eh.... tappade bort mig

Iaf så firade jag mitt mående med att slänga iväg sms och mail hejvilt där jag typ "bekände färg" (läs, skrev typ "du är en idiot!" "du behöver aldrig ringa igen!" "jag har omvärderat vår vänskap" (haha)) jag älskar att vara kvinna och arg. Denna dagen - ett liv.

No comments:

Post a Comment