vi var alla unga, mer eller mindre begåvade och vi var vackra

09/02/2010

JULIA # 22 - Jag vill MER älskling, inte mindre



Instruktioner:

"Mina kreativaste av vänner, hjälp mig att fylla följande mening med lite ord


jag vill ______ _____, älskling, inte _________"


Ashik Zaman

18 décembre à 12:01

jag vill dansa tango, älskling, inte vals.

Jag vill bara ligga, älskling, inte småprata.

Ida Engström
18 décembre à 12:12


Jag vill kyssa dig, älskling, inte senare.

Jag vill äta grodlår, älskling, inte biff.



Marit Fahlander

18 décembre à 13:59

jag vill jama älskling, inte skälla.



Johan-David Vedin

18 décembre à 14:38

jag vill döda dig älskling, inte?

Anna Krzymowska
18 décembre à 16:38

jag vill leva nu, älskling, inte sant?
Julia Eriksson

18 décembre à 16:45

Jag vill vara fri och lycklig älskling, inte instängd i samboskapets oregelbundna bur

Jag vill så mycket älskling, inte ruttna bort i tristess

Jag vill älska dig på riktigt älskling, inte spela kär

Jag vill gifta mig älskling, inte leva hippie

Jag vill leva hippie älskling, inte gifta mig

Jag vill älska med ljuset tänt älskling, inte fumla runt i mörker

Jag vill brinna likt Strindberg älskling, med en eld större än Sverige, skriva och beröra, göra fel, stamma och fumla, uppleva och kvarleva, förändra världssamvetet för alltid, inte gå skrivarkurs på folkhögskolan.


Koshik Zaman

18 décembre à 16:53

jag vill inte ligga alskling, inte ikvall.


Carolina Bergquist
18 décembre à 17:57


Jag vill ju grisäta, älskling, inte banta

Jag vill vara din, älskling, inte min


Ulf Alling
18 décembre à 19:14

Läses med Papa Dee´s mjuka stämma: jag vill att du ska lyda mig, älskling, inte behöva straffa dig med blockljuset.


Lizzie Jennifer Bergsten
18 décembre à 19:27

jag vill inte slå dig, älskling, inte sant?

Johan-David Vedin

22 décembre à 01:25

Jag vill inte, älskling, inte alls faktiskt. kossa!


Emilia Isaksson

22 décembre à 14:00

jag vill jaga vilt, älskling, inte döda



Lizzie Jennifer Bergsten
22 décembre à 14:10

jag vill skjuta skarpt, älskling, inte sikta


Marit Fahlander

22 décembre à 14:29

jag vill hem älskling, inte bort, jag vill in älskling, inte ut, jag vill mer älskling, inte mindre, jag vill allt älskling, inte inget, jag vill landa älskling, inte falla, jag vill så mycket att jag rasar under vikten av mitt hjärta älskling, inte är det vad du önskar dej i julklapp.



Den här texten har även inspirerat Marit till en sång som heter Fan älskling och hittas på http://www.myspace.com/maritfahlander





No comments:

Post a Comment