vi var alla unga, mer eller mindre begåvade och vi var vackra

21/02/2010

Carolina #7 Favoritpalindrom

En gång var jag på festival och tittade på The Ark.
Det var mörkt för det var kväll. Det var en stor scen,
Pampas tror jag och jag var ensam. Framför mig härjade
ett gäng fulla ungdomar. Jag var också ungdom och jag var
också full men jag var inte härjande i gäng. De var ett glatt
gäng som stal min uppmärksamhet från Ola Salo. Till sist
okynneslyssnade jag på musiken och ställde in frekvensen
och koncentrationen på deras grupprop. De skrek:

Ola Salo!
Ooooola Saaaaaloooo!
Vårt favoritpalindrom!

Sen dess har det varit en standardfras som jag ibland slänger ur mig.
Nästan på ett tvångstanke-mässigt tourettes-aktigt sätt säger jag:
"Ola Salo du är mitt favoritpalindrom." Men jag ljuger när jag säger det.
Ola Salo är inte mitt favoritpalindrom.

Dromedaren Al planerade mord.

No comments:

Post a Comment