vi var alla unga, mer eller mindre begåvade och vi var vackra

07/01/2010

Julia # 15 - ALLEZ!

Men kom igen då.
Livet är kort och min tid i denna stad ännu kortare, kom igen,
jag vill inte vänta på ditt nästa drag, jag vill redan ha det i dåtid, det och nästföljande och det efter det och det efter.
Jag vill redan vara där, vid slutet, vid det definitiva, inte vänta på sms, tredagarsregeln är för dem som jobbar på kontor.
Visa dig sårbar, visa vem du är nu, ta av dig säkerhetsvästen tack och jag lovar att göra detsamma, du är välkommen in i mitt inre, det väntar otåligt på dig.
Jag vill veta om du är värd att vänta på
men hur ska jag veta det när jag väntar,
hur ska jag kunna avgöra om det här är spilld tid eller en investering,
varför ringer du inte bara,
kommer över,
låter våra själar umgås,
jag har inte all tid i världen och jag antar att inte du heller men vad vet jag om det?
Jag känner ju inte dig.

No comments:

Post a Comment